Результати реалізації чергового модуля з ерготерапії в рамках курсів тренерів «Train-the-trainer» проєкту Erasmus+ KA2 “UKROTHE”

У період із 13 по 17 грудня 2021 року відбувся черговий онлайн марафон тренерської програми «Train-the-trainer» у рамках проєкту «UKROTHE» «Study Programme Ocupational Therapy in Ukraine» «Розробка освітньої програми з ерготерапії в Україні» за грантової підтримки Європейської комісії.
Учасниками програми стали партнери проєкту від України: Дрогобицький державний педагогічний університет ім. Івана Франка, Хмельницький національний університет, Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту, Доброчинна організація «Caritas Самбірсько-Дрогобицької єпархії України», Modrychi центр відновного лікування (Дрогобич).
Наші зарубіжні партнери з Університету прикладних наук VIVES – Південь (Бельгія) та Політехнічного інститут в Порто (Португалія), організували чергові тижневі курси для навчання українських тренерів з ерготерапії.
Через ситуацію з пандемією вірусу Covid-19, який на жаль вкотре забрав у нас можливість відвідати заклади вищої освіти наших європейських партнерів, усі наші робочі зустрічі, навчальні тренінги проходили у форматі онлайн з використанням платформи MS Teams.
Але сучасні дистанційні технології дали можливість на високому рівні провести курси «Train-the-trainer», а колеги з VIVES і P.Рorto, використовуючи відеозаписи своєї роботи з реальними пацієнтами, продемонстрували українським партнерам, як теорію можна реалізувати в реальних життєвих ситуаціях.
Модератори курсів тренерів – відомі фахівці та викладачі країн партнерів проєкту з VIVES і P.Рorto розробили для нас 4 кейси про різні цільові групи, з якими працюють ерготерапевти.
 
Номер випадкуНазва випадку

 

 

(ім’я та прізвище модератора)

Case 1physical rehabilitation Spinal Cord Injury (Dirk Caulier)фізична реабілітація травми хребта (Дірк Кол’єр)
Case 2developmental disabilities: child 4 year CP and sensory problems (Joaquim Faias)відхилення в розвитку: ДЦП у дитини 4 років і сенсорні проблеми (Хоакім Файас)
Case 3developmental disabilities: adult 30 years intellectual disability (Anne-Marie Denolf)порушення розвитку: дорослі 30 років інтелектуальної недостатності (Анн-Марі Денольф)
Case 4Vision loss and geriatric (Lorenzo Billiet)Втрата зору та геріатрична хвороба (Лоренцо Біллієт)
Кожен учасник курсів тренерів обирав той випадок, який його найбільше зацікавив. По 5 учасників, з яких були сформовані групи, мали змогу зареєструватися на окремий випадок.
На першій зустрічі Хоакім Файас розповів нам про хлопчика 4 років з ДЦП, у якого є сенсорні проблеми. Переглянувши відео оцінювання стану хлопчика, нашою групою було розроблено довгострокову ціль втручання ерготерапевта у конкретному випадку.
Друга особиста зустріч із Хоакімом Файасом була присвячена цілям втручання та теорії сенсорної інтеграції. Нам було представлено наступні матеріали: презентація «Sensory integration UKROTHE» та відео про тестування сенсорних функцій у дітей.
 
 
На третій особистій зустрічі з модератором курсів тренерів розглядали техніку та стратегію втручання, а також теорію сенсорної інтеграції. На цій же зустрічі ми подали розроблені нами короткострокові та довгострокові цілі втручання у запропонований нам випадок.
У результаті проходження курсів тренерів, які відбулися 13–17 грудня 2021 року, викладачі кафедри фізичної терапії, ерготерапії Хмельницького національного університету, у рамках проєкту Erasmus+ KA2 “UKROTHE”, завдячуючи фаховим напрацюванням європейських партнерів, мали можливість підвищити свої професійні якості на тренерській програмі «Train-the-trainer».
Інна Солтик,
доцент кафедри фізичної
терапії, ерготерапії